dobre gitary akustyczneTargi Music Media dały mnóstwo niezapomnianych wrażeń i pozostawiły po sobie ogromną ilość wspomnień. Od 25 do 27 września byliśmy z Wami i dla Was, prezentowaliśmy, radziliśmy, a przede wszystkim nasłuchiwaliśmy, co jeszcze możemy dla Was zrobić.

Z przyjemnością rozmawialiśmy na temat Waszych muzycznych planów i staraliśmy się pomagać osiągać cele, które sobie postawiliście, doradzając w wyborze odpowiedniego sprzętu.

Wśród przywiezionych przez nas gitar znalazła się niezwykła nowość: fiński Flaxwood Liekki, wykonany w stu procentach z niespotykanego do tej pory kompozytu drewna o nazwie flaxwood. Przy jego budowie, mimo zastosowania rewolucyjnego materiału, wykorzystano bardzo tradycyjne, lutnicze podejście do vintage’owych instrumentów, okraszone użyciem niewątpliwie smakowitych przystawek Seymour Duncan SP 90 Soapbar.

Flaxwood Liekki to gitara, która znajdzie zastosowanie głównie w bluesie i gatunkach do niego zbliżonych, jednak zaopatrzenie instrumentów w różnorodne konfiguracje pickupów czyni ofertę gitar Flaxwood bardzo uniwersalną. Już niedługo sami się o tym przekonacie – zamówienia targowe wskazują na to, że natknąć się na nie w sklepach nie będzie zbyt trudno.

Taylory kusiły niemal wszystkich. Spośród prezentowanych na targach największą uwagę przyciągały instrumenty współpracujących z nami gitarzystów – Taylor Custom Krzysztofa Błasia oraz GA8-E, na którym grał Robert Kordylewski.

Elektryczny Custom przyciągał oko piękną nakładką z orzecha oraz nowatorskim aluminiowym (!) mostkiem. Jest to gitara wyposażona w minihumbuckery o specjalnej, skrywanej przed światem budowie. Wiemy, że jedna z tajemnic leży w zastosowanej odmianie magnesu, ale szczegółów, niestety, nie możemy zdradzić.

Taylor GA8-E brzmiała w rękach Roberta genialnie. Przede wszystkim było to zasługą jego mistrzostwa w grze, ale elektronika Expression System® ułatwiła mu znacznie zadanie wywarcia wrażenia na gromadzących się tłumnie słuchaczach. Układ ukrytego pod podstrunnicą pickupa magnetycznego i dwóch precyzyjnie ulokowanych pod płytą wierzchnią pickupów dynamicznych daje w wyniku efekt naturalnego brzmienia gitary akustycznej.

Wielu gitarzystów przychodziło do nas w konkretnym celu – wziąć w ręce Benedetto. Byli to starzy (i młodzi) wyjadacze jazzowi i bluesowi, którzy po prostu wiedzieli, czego szukają. Lutnicza robota (amerykańska manufaktura Benedetto produkuje ledwie 60 gitar na miesiąc, przy budowie każdej gitary ma udział sam mistrz Bob Benedetto), pełen artyzmu design, znane i uznane pickupy Benedetto – to ich pociągało. Zaskoczyło ich zaś to, że gitary są w zasięgu ich możliwości finansowych, że Bambino, „narzędzie pracy” jazzmana, kosztuje niewiele więcej niż 7 tys. złotych.

Mogliście przetestować wszystko, co ze sobą przywieźliśmy, i skwapliwie z tego korzystaliście. Elektryczny T. Burton Edge na dwóch humbuckerach Artec, „brutalny morderca”, podpięty był w zasadzie na stałe do „zabójców” od Electro-Harmonix z rodziny Metal Muff. Często zamienialiście go na Flaxwooda Liekki i Taylora Custom, aby poczuć bluesowo-jazzowy klimat tych gitar wzmocniony przez efekty Small Stone, Micro POD czy lampowy Tube Zipper.

Wyjątkowo cieszy nas zainteresowanie gitarami marki T. Burton. Stardust i Smooth najczęściej rozbrzmiewały w rękach miłośników jazu i bluesa. Również akustyki T. Burton cieszyły się waszym zainteresowaniem. Początkujący gitarzyści chętnie oglądali Greengo; ci, którzy pierwsze przygody z gitarą mają już za sobą, uważnie oglądali znany im z publikacji prasowych model Forestriver, gitarę z cedrową płytą wierzchnią.

Prawdziwe zamieszanie jednak spowodowały wyroby L.R. Baggs. Jest to znany, jak na razie, tylko wśród najwyższej klasy profesjonalistów producent najlepszych na świecie pickupów i elektroniki do instrumentów akustycznych. Muzycy otwarci na nowości z lekkim niedowierzaniem słuchali informacji na temat niewiarygodnych pomysłów technicznych L.R. Baggs. Czy widział ktoś wzmacniacz gitarowy z płaskim głośnikiem, „notch filter” wyskalowany w nazwach dźwięków albo mostek do stratocastera z sześcioma pickupami piezo pod każdą ze strun?

Przesympatyczne okazały się chwile wspólnego muzykowania goszczącego na naszym stoisku Roberta Kordylewskiego z kolegą, również Robertem, z sąsiadującego stoiska. W czasie gry dwóch Robertów gromadził się całkiem spory tłumek.

Tegoroczne targi muzyczne w Krakowie możemy zdecydowanie uznać za nasz wspólny sukces. Przedstawiliście nam swoje oczekiwania, które będziemy starali się spełnić. My zaprezentowaliśmy Wam produkty nie tylko te, które znacie i na możliwość obejrzenia których liczyliście, lecz także zupełne nowości. Czeka nas teraz trud przybliżenia ich szerokiej publiczności oraz wprowadzenia do sklepów tak, żeby umożliwić Wam spełnianie muzycznych marzeń.

Zapraszamy do odwiedzenia stron producentów:
www.benedettoguitars.com
www.lrbaggs.com
www.flaxwood.com
www.ehx.com
www.tburtonguitars.com
www.taylorguitars.com

Share