bardzo dobra gitara akustycznaTomasz Raniszewski prezentuje możliwości gitary elektroakustycznej T.Burton Bobby z elektroniką L.R. Baggs Anthem. Poza świetnym brzmieniem gitary zwróćcie uwagę na techniczne i aranżacyjne umiejętności Tomka. Ten cover „Summer Night” to w 100% jego własna aranżacja!

Dla maniaków szczegółów związanych ze sprzętem parę słów przypomnienia czym właściwie jest Burton Bobby i L.R. Baggs Anthem.

T.Burton Bobby to linia gitar akustycznych, które zaprojektowane zostały w kooperacji z klasowym gitarzystą Fingerstyle Robertem Kordylewskim. Są to gitary przeznaczone dla profesjonalistów, którzy mają duże wymagania względem instrumentu. Konstrukcja T.Burtona Bobby wzoruje się na rozwiązaniach, które stosowane były w latach 30-stych poprzedniego stulecia. Pierwszym co zwróci uwagę profesjonalisty to gryf, którego profil typu „W” jest bardzo rzadko spotykany. Zapewnia on pewne wsparcie dla lewej ręki a także wzmacnia rezonans gitary akustycznej. Za radą Roberta zastosowano progi Dunlop 6230, które są nieco grubsze od standardowo stosowanych w gitarach akustycznych. Powoduje to uzyskanie mocniejszego i bardziej mięsistego brzmienia. Gryf Bobby’ego ma aż 4,5 cm szerokości przy siodełku co znacznie ułatwia grę w niższych pozycjach. Rozstaw strun na podstawku jest standardowy i wynosi 5,6 cm. Wygląd gitary T.Burton Bobby widzieliście już na filmie, jest bardzo klasyczny – kolor naturalnego drewna i satynowy lakier kojarzą się ze skromnością i elegancją. Gitara dostępna jest w trzech wersjach (kształtach) pudła rezonansowego Dreadnoguht, Grand Auditorium oraz Mini Jerry. Dla zainteresowanych większa porcja szczegółów tutaj. Bobby w naszej ofercie, z cenami i dostępnymi opcjami – tutaj.

L.R. Baggs Anthem z opatentowanym przez Lloyda Baggsa mikrofonem pojemnościowym Tru-Mic, który stanowi tajemnicę doskonałego brzmienia, pozwala aby gitara nagłaśniana sprzętem P/A zabrzmiała w 100% naturalnie. Mikrofon umieszczony jest 3 mm od wewnętrznej powierzchni płyty wierzchniej co pozwala na zbieranie dźwięku nie kontaktowo, wprost z płyty wierzchniej lecz wprost z wewnętrznej przestrzeni gitary. Zwyczajne mikrofony zbierają dźwięk nie tylko z głównego źródła, ale także ten odbity co powoduje wrażenie nienaturalności brzmienia. Jeśli umieścimy mikrofon pojemnościowy w bardzo małej odległości od wewnętrznej powierzchni płyty wierzchniej to powstanie między nią i mikrofonem strefa zmian ciśnienia akustycznego. Mikrofon L.R. Baggs zbiera sygnał elektryczny zmieniającego się ciśnienia nie z całego otoczenia mikrofonu, ale tylko z tej wąskiej strefy pomiędzy mikrofonem a płytą wierzchnią. Ta technologia (zwana PZM) eliminuje interferencję fal dźwiękowych. Dzięki temu znika problem problem różnic w fazie między nimi przejawiający się w postaci niekorzystnego efektu filtracji grzebieniowej związanego z docieraniem fal odbitych z opóźnieniem. Uff.. to dość skomplikowane, dla z zainteresowanych więcej szczegółów oraz ilustracje objaśniające zasadę działania mikrofonu PZ tutaj. Rożne wersje Anthem w naszej ofercie, z cenami – tutaj.

Share