pickup uniwersalnySą wśród przetworników do instrumentów akustycznych takie, których nic nie jest w stanie zastąpić. Specjaliści od nagłaśniania wielkich imprez na otwartym powietrzu, akustycy stojący przed wyzwaniem nagłośnienia przeglądu lub festiwalu wiedzą, czego szukać aby sprostać nagłośnieniu tzw. trudnych przypadków. Szukają mikrofonu kontaktowego, gdyż właśnie taki jest najbardziej odporny na nieoczekiwane powiewy wiatru, szukają pickupa, który nie sprawia trudności kiedy trzeba go szybko przenieść z jednego instrumentu na drugi podczas zmiany wykonawcy. Prędzej czy później znajdują DYN Schertlera, ten operujący we w pełni zrównoważonym pasmie częstotliwości pickup kontaktowy dający możliwość szybkiego uzbrojenia szerokiej gamy instrumentów akustycznych, od fortepianu po sitar, od harfy po oud.

DYN, produkowany od ponad 20 lat, został w roku 2014 zmodyfikowany. Aby ten okręt flagowy Stefana Schertlera nie pokrył się mułem w porcie zwanym Marazm-I-Stagnacja Mistrz Schertler dokonał uwspółcześnienia jego designu. DYN nie został w tyle za postępem jaki dokonał się w konstrukcji miniaturowych mikrofonów i sprzętu nagłośnieniowego. Zachowując swoje dotychczasowe walory akustyczne jest teraz mniejszy i lżejszy oraz wygodniejszy w użyciu. W obecnej wersji ma wzmocniony, bardziej odporny na skręcanie a także dłuższy kabel, jest też ładniejszy o ile można wyrazić taką opinię wobec zawsze zgrabnie wyglądających produktów firmy Schertler, firmy od zawsze dbającej o wygląd swoich produktów.

przetwornik uniwersalny„Odświeżony” pickup DYN Schertlera: mniejsze wymiary, unowocześniony design, nieplączący się kabelek. Po prawej – niebrudząca modelina służąca do mocowania pickupa do powierzchni instrumentu.

Nie zmieniła się metoda mocowania przetwornika DYN do instrumentu: jest mocowany do jego powierzchni przy pomocy specjalnej modeliny nie zostawiającej śladów. Modelina jest dostarczana wraz z pickupem lecz kiedy się zużyje bez problemu można ją zakupić osobno.

DYN występuje w dwóch wersjach: pasywnej i aktywnej, tę drugą identyfikuje oznaczenie „P 48”. DYN w wersji aktywnej P 48 jest całkowicie bezszumny, dzięki zastosowaniu wbudowanego wyrafinowanej konstrukcji przedwzmacniacza klasy A (czyli zbudowanego z pojedynczych tranzystorów zamiast układów scalonych które są tanie i ułatwiają budowę lecz generują wysoki poziom szumów). DYN w wersji P 48 wymaga zasilania phantomem 48V za pośrednictwem wtyczki XLR.

DYN UNI P48

Uniwersalny, aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy. Zastąpił dotychczasowy A-DYN. Do zastosowania nie tylko do wszelkich instrumentów strunowych, znakomicie nadaje się także do etnicznych instrumentów perkusyjnych (djembe, sabar, dun dun, conga etc.).

dobry pickup uniwersalny

Schertler DYN UNI P48, uniwersalny kontaktowy pickup dynamiczny

DYN UNI

Uniwersalny, pasywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy. Nie jest wcale tańszy od swojej wersji aktywnej! Wybierz go zamiast wersji aktywnej wtedy, kiedy chcesz uzyskać większą dynamikę (np. w studio nagrań) lub gdy nie dysponujesz zasilaniem phantomem 48V.

dobry przetwornik uniwersalny

Schertler DYN UNI, pasywny dynamiczny mikrofon kontaktowy

DYN G P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do wszelkiego rodzaju gitar akustycznych i klasycznych. Śmiało możesz go zastosować do nagłośnienia gitary dwunastostrunowej.

pickupy uniwersalne

Schertler DYN G P48, dynamiczny pickup kontaktowy do gitary akustycznej lub klasycznej

DYN M P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do mandoliny. Zalecany także do nagłaśniania strunowych instrumentów etnicznych jak np. sitar, oud, saz itp.

przetworniki uniwersalne

Schertler DYN M P48, dynamiczny mikrofon kontaktowy do mandoliny

DYN B P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do kontrabasu. Gwarantuje najwyższą jakość brzmienia basu gdyż został zaprojektowany przez Stefana Schertlera, autentycznego i rozmiłowanego w swoim instrumencie kontrabasistę!

Akustyku! Używaj DYN B P48 kiedy masz do nagłośnienia kontrabas pozbawiony pickupa np. instrument muzyka klasycznego.

Basisto! Jeśli chcesz wyposażyć swój kontrabas w pickup na stałe nie kupuj DYN B P48, zdecyduj się raczej na STAT-B lub, jeszcze lepszy, STAT-B-SET-VIN. Nie dość, że są to „pickupy odniesienia”, absolutne wzorce doskonałości brzmienia wśród przetworników do kontrabasu, to także będą one o wiele wygodniejsze w użyciu od przyklejanego do pudła instrumentu DYN.

przetwornik do mandoliny

Schertler DYN B P48, dynamiczny przetwornik kontaktowy do kontrabasu

DYN C P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do wiolonczeli.

pickup do mandoliny

Schertler DYN C P48, dynamiczny pickup kontaktowy do wiolonczeli

DYN V P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do skrzypiec i altówki. Możesz wypróbować różne miejsca mocowania pickupa ale wielu użytkowników zaleca go mocować do płyty spodniej instrumentu.

przetwornik do kontrabasu

Schertler DYN V P48, pickup kontaktowy do skrzypiec lub altówki

DYN H P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do harfy, zarówno do pełnowymiarowego, klasycznego instrumentu jak i do małych harf folkowych. Mikrofon zaleca się umieszczać albo na pudle rezonansowym albo na głowie harfy.

pickup do kontrabasu

Schertler DYN H P48, mikrofon kontaktowy do harfy

DYN P P48

Aktywny, dynamiczny mikrofon kontaktowy dedykowany do fortepianu lub pianina. Zalecane jest użycie dwóch DYN P P48 – jeden z pickupów umieszcza się wówczas po stronie strun basowych a drugi po stronie strun wiolinowych.

przetwornik do fortepianu

 Schertler DYN P P48, mikrofon kontaktowy do fortepianu lub pianina

Jeśli masz jakieś doświadczenia z użyciem mikrofonów kontaktowych DYN podziel się nimi z czytelnikami tego artykułu umieszczając notatkę na ten temat w komentarzu.

gitary akustyczne sklep

Share